VOLUNTARIAT A UNA ESCOLA DE TANZÀNIA

Ep, em presento. Sóc l’Andrea i normalment escric els posts dels “ninots”. Avui, però, he decidit explicar el voluntariat que he fet aquest estiu a Tanzania. Em fa molta il·lusió compartir el projecte i l’experiència que vaig viure allà, la qual em va ressonar molt amb el meu dia a dia a la Fundació.

St. Justine’s School és un petit projecte d’escola ubicat a la regió de Kilombero, Tanzània, on vaig passar uns dies com a voluntària. L’escoleta la va engegar el 2013 el Jema, director, professor i qui ha anat construint aquest projecte a través de donacions, col·laboracions i els seus propis recursos. Una escola que ha creat amb la il·lusió d’oferir educació a nens i nenes de famílies vulnerables de la comunitat.

Us deixo algunes imatges de l’escola i el lloc on s’ubica!

L’escola St. Justine des de l’aire
La Rachael, professora de l’escola i l’Andrea Alcaide preparant el projector a l’escola St. Justine’s Pre and Primary School, Tanzània

Un dels aprenentatges principals d’aquesta experiència ha estat que, tot i les diferències entre els nostres països, la voluntat d’oferir una educació als infants per fomentar les seves oportunitats en el futur és compartida. També va ser molt interessant experimentar el fenomen “educació formal vs educació alternativa”. Els infants desitjaven que entres a l’aula a jugar amb ells després d’acabar els seus deures, quelcom que també he viscut a les escoles de Barcelona.

St Justine’s School és un projecte maquíssim que està oferint educació a molts nens i nenes de la comunitat i que a més a més està creant vincles entre les nostres cultures. El projecte va creixent i ara estan construint més classes, a més a més d’haver-se pogut inscriure al Ministeri d’educació per poder examinar als nens i nenes i formalitzar els seus estudis!

He descobert que poden existir maneres diferents d’educar tant a l’escola com a l’entorn familiar, però els nens i nenes sempre tenen la mateixa il·lusió d’aprendre des de l’oci, el joc, la creativitat… Aquest voluntariat m’ha reafirmat la importància de reforçar l’educació basada en el joc i l’aprenentatge lúdic.

Us deixo la web perquè pugueu conèixer de primera mà el projecte:

Andrea Alcaide (coordinadora projecte educatiu “Ninots”)