Tornar d’unes vacances diferents

Hola!

Avui us vull escriure sobre les meves vacances. “I perquè?” Us preguntareu. Bé, primer de tot, em presento! Sóc l’Andrea i normalment escric els post dels “ninots” en aquest bloc. Avui però, com us deia, us vull explicar les meves vacances perquè em fa il·lusió i perquè penso que la fundació, implicada en l’educació amb la infància, és el lloc perfecte!

Aquest estiu he passat les meves vacances a Tanzània. “Ala.. què bé, no?”. Doncs sí, la veritat, és un país maquíssim. Però us vinc a explicar una altre cosa! Us vinc a explicar que vaig tenir l’oportunitat de visitar una escola, St. Justine’s School, de Kidatu, un petit poble del país. Aquesta escoleta la va engegar el 2013 en Jema, que és el director d’aquest magnífic projecte i que va crear amb la il·lusió d’oferir educació a nens i nenes de la comunitat i reduïr la pobresa que existeix a la seva comunitat.

La veritat és que l’escola es troba en un lloc preciòs, envoltada de natura, muntanyes i verd. I tenen una petita granja i un camp de canya de sucre per poder sustentar el projecte. Un lloc molt molt maco. Us deixo aquí una foto (a mi m’ha enamorat)

El primer dia estava molt nerviosa perquè no sabia ben bé com podria encaixar a l’escola i a la comunitat. Pensava.. “com serà l’escola? què pensaran de mi? què els podré aportar jo?” La veritat és que va ser una estància breu, però em vaig integrar rapidíssim a l’escola, les professores i, sobretot amb els nens i nenes de l’escoleta. I la manera de fer-ho curiosament va ser la mateixa que aquí a Barcelona quan visito un centre d’infants. Jugar: una de les millors maneres d’apropar-te als infants. I d’una cosa em vaig adonar ben ràpid, i és que els nens i nenes el que volien de mi era jugar i divertir-se. I si, tenien ganes d’aprendre, però el que més il·lusió els feia era sortir a l’exterior i que els expliques nous jocs i maneres diferents d’aprendre.

Una de les coses que més il·lusió em va fer és poder ajudar-los comprant un projector que em demanaven (gràcies a l’ajuda de moltes persones del meu entorn). Em podeu veure a la foto amb una de les professores de l’escola posant uns vídeos als nens.

La Rachael, professora de l’escola i l’Andrea Alcaide preparant el projector a l’escola St. Justine’s Pre and Primary School, Tanzània

La veritat és que va ser una experiència magnífica. St Justine’s School és un projecte maquíssim que està oferint educació a molts nens i nenes de la comunitat i que a més a més està creant vincles entre les nostres cultures. Poc a poc el projecte va creixent i ara estan construint més classes, a més a més d’haver-se pogut inscriure al Ministeri d’educació per poder examinar als nens i nenes i formalitzar els seus estudis!

Aquí us deixo la web perquè pugueu conèixer de primera mà el projecte:

Aquest viatge m’ha reafirmat la importància de cuidar l’educació i de fer de l’aprenentatge amb els infants experiències signficiatives. I es que existiran maneres diferents d’educar arreu del món, però tots els nens i nenes volen aprendre d’una manera: gaudint, divertint-se i experimentant.

Andrea Alcaide (coordinadora projecte educatiu “Ninots”)