Narinan- Fundació El Milà

Aquest any ens hem embarcat en una nova aventura amb la fundació Narinan, una entitat amb un projecte social familiar que acompanya a infants al barri de la Torrassa.

Ens han concedit un espai per venir setmanalment a realitzar  tallers artístics i creatius emmarcats en un projecte d’art i reflexió creat per l’Arola Valls. Cada taller està lligat amb un superheroi o superheroïna del llibre Cuentos de Ninots, el nostre projecte el qual treballem des de fa 5 anys.

Ahir 8 de gener de 2020 ens vam presentar la Clara Nubiola i jo, Andrea Alcaide, a Narinan, per iniciar el projecte col·laboratiu a través del taller de benvinguda de Los Ninots.  Els nens i nenes van crear els seus superherois i superheroïnes per conservar i protegir el medi ambient i també per millorar allò que no els va agradar en observar el mural que els portàvem: fums a l’aire, brutícia al mar, trànsit, etc.

I van rebre la visita de la nostra cap gros la Sigueme Flautas, qui els va entregar els llibres Cuentos de Ninots perquè puguin anar coneixent setmana rere setmana als Ninots i les seves missions.

A partir d’aquí es realitzarà un taller cada setmana amb activitats diverses on es barrejarà art, reflexió, expressió i treball en equip per fomentar l’apoderament dels infants al seu propi entorn en relació amb el medi ambient.

Perquè l’educació és una font d’apoderament de la infància per la millora i transformació del medi ambient.

Andrea Alcaide