Els infants de l’Associació PAIDEIA s’immersen en el món dels Ninots i creen un superheroi pel seu barri

És genial rebre novetats sobre les experiències que viuen els infants dels centres que acullen el projecte Los Ninots, ja que podem conèixer com nens i nenes gaudeixen els superherois i superheroïnes urbans, i reflexionen sobre els problemes mediambientals del seu propi entorn.

Els infants viuen a les ciutats també, i perceben les problemàtiques que existeixen al seu entorn. És per això que ens ha encantat rebre notícies sobre la primera sessió al Centre de Dia Infantil de l’Associació PAIDEIA de Madrid, ja que ens han explicat que han tingut molt bona acollida els Ninots, i que els nens i nenes han gaudit coneixent els personatges i les seves missions, reflexionant sobre les pròpies problemàtiques medi ambientals del seu entorn.

Paideia s’ha introduït de ple en el món creatiu dels Ninots, realitzant la primera sessió a partir de la creació d’un superheroi pel seu barri. Entre tots, han dibuixat i donat vida a un superheroi, aportant cada infant una part d’aquest personatge. Ens han enviat imatges i… quin superheroi!

Ens ha agradat molt veure com han aprofitat el recurs del superheroi per fomentar el treball en grup i amb objectius comuns. La creació d’un superheroi, a traves de la participació individual de cada nen i nena, ens ha semblat una bona forma de fomentar el reconeixement i l’empoderament de cada un d’els infants. Aquest tipus d’educació és el que ens motiva a seguir oferint el projecte a qualsevol centre o espai per la infància, ja que facilita espais de reflexió i empoderament grupal i col•lectiu.

A més a més considerem important que el medi ambient no sigui un tema secundari a l’educació que reben els infants, tenint en compte que els problemes medi ambientals els afecten i els poden afectar en el seu dia a dia i en la seva salud. Ens ha agradat veure com aquest centre tracta de fomentar una educació basada en la creativitat, la imaginació, la reflexió i l’empoderament , buscant que nens i nenes desenvolupin una mirada crítica cap al seu entorn. Com els mateixos infants reconeixen, els problemes medi ambientals són presents a la seva ciutat i els agradaria comptar amb superherois i heroïnes que els ajudin a fer del seu barri un lloc més agradable.

Esperem que continueu gaudint amb els Ninots i amb les activitats que us proposen al dossier els superherois i les superheroïnes. I sobretot, que ens expliqueu més novetats sobre tot allò que aneu experimentant, aprenent i reflexionant.

Gràcies!

Andrea Alcaide