Una escola Sostenible

Fa poc vam descobrir una iniciativa, la qual hem començat a seguir, ja que ens ha recordat la importància de l’educació a la infància, des d’una perspectiva interessant: la construcció dels espais educatius més importants, les escoles, a partir de la sostenibilitat.

Una Escuela Sustentable, iniciativa Llatino americana, ha fet possible la construcció d’escoles basades en els principis de la sostenibilitat a Uruguai, Argentina, i pròximament a Xile. A més estan a punt d’iniciar la construcció d’un AulaEscuelaPlus dirigida a l’educació mediambiental.

La iniciativa ens ha encantat, ja que considerem que les escoles estan plenes de vida, imaginació, creativitat i energia, des d’on es pot conscienciar, educar i empoderar. Són els nens i nenes el futur de les nostres comunitats i, per tant, és de gran importància l’educació en la protecció del nostre medi ambient a les escoles, ja que necessitem deixar en bones mans el nostre planeta. I la millor manera d’aconseguir-ho és des de l’educació, construint i deconstruint, aprenent i desaprenent per evitar, o si més no, millorar el nostre entorn el màxim possible. I quina millor manera de fer-ho que educant a escoles construïdes des dels principis de la sostenibilitat, la cura i la protecció del medi ambient.

Els Ninots estarien encantats amb aquest projecte, com El Plantillas Alegre, plantant flors, plantes i arbres per aquestes escoles. També l’ Afilador Remendón, re aprofitant objectes per crear-ne de nous, o l’ Escaladora Solar, instal·lant panells solars per tenir energia a les escoles. Potser els faltarien nous companys i companyes per ajudar en aquest projecte.

Quina gran font d’inspiració aquest projecte! Felicitats i aquí estem pel que necessiteu!

@EscuelaSust

# Educació, art i territori.

Andrea Alcaide