La Fàbrica del Sol

El passat gener vaig descobrir al barri de la Barceloneta un lloc anomenat la Fàbrica del Sol. Bonic nom, vaig pensar. I em vaig preguntar … Què faran exactament allà? Així que vaig començar a investigar, i fins i tot em vaig acostar allà per conèixer una mica més de prop aquest lloc.

La Fàbrica del Sol es troba al costat del Parc de la Barceloneta, a l’antic edifici Catalana de Gas, un edifici que a finals del segle XX es va reconstruir i es va reformar per tal de donar-li ús a un espai que havia estat icona de la indústria i les energies a Barcelona.

L’edifici es va reformar a partir dels principis de la sostenibilitat: la recuperació, la reutilització i el reciclatge. Per a això es van utilitzar materials de bioconstrucció, mantenint part de l’estructura de l’edifici com a exemple de conservació de patrimoni històric a la ciutat.

La Fàbrica del Sol és, en si mateix, un exemple de sostenibilitat urbana. A més, és un espai de referència a la ciutat en educació mediambiental i sostenibilitat.

A més, l’espai desenvolupa activitats i projectes, obert a famílies, escoles, centres socioeducatius, així com a qualsevol persona amb iniciatives relacionades amb el medi ambient i la sostenibilitat.

Quan vaig conèixer aquest espai vaig pensar: Aquests llocs són ideals per a l’educació, la conscienciació i l’apoderament. I se’m va acudir que els Ninots, els nostres superherois i superheroinas que, amb els seus poders inversemblants, fan de les seves per tenir cura del nostre medi ambient, podrien participar a La Fàbrica del Sol. Em vaig imaginar una activitat pública en una de les seves sales, plena de nens i nenes participant d’una activitat amb Els Ninots i les seves aventures, reflexionant en conjunt sobre la importància de les problemàtiques mediambientals més properes del nostre entorn. Crec que aquest espai seria una bona manera de connectar art, imaginació i creativitat amb educació socioambiental, empoderament i transformació.

Bé, aquí us deixem aquesta informació sobre l’espai, molt interessant al nostre parer, per anar a fer activitats que realitzen, així com per estar al corrent de si algun dia Els Ninots es passen per allà;)

#Educació, Art i Territori

Andrea Alcaide