Els infants d’Olot dibuixen els superherois i superheroïnes que volen per Olot

La Clara Nubiola i l’Anna Peña de la Fundació El Milà van realitzar ahir el taller de benvinguda al projecte Los Cuentos de Ninots a l’Esplai Garbuix i al Centre Obert d’Olot. En total hi havia 30 nens i nenes que van deixar anar la imaginació creant els seus propis superherois i superheroïnes per millorar la ciutat d’Olot.

“Los Cuentos de Ninots” és un projecte educatiu dirigit a la infància que busca fomentar de forma entretinguda la reflexió i l’empoderament de l’infant respecte a les problemàtiques socioambientals que viuen a la ciutat.

A partir de l’essència de Los Ninots –uns superherois ben curiosos-, vam preguntar als nens i nenes d’Olot aquelles coses que els agradava de la seva ciutat i el que no els agradava tant. Amb exemples d’ells i nostres els vam convidar a que pensessin i dibuixessin els superherois i superheroïnes que ens ajudarien a millorar el seu entorn.

Ens va sorprendre de forma molt positiva la imaginació dels infants: entre les superheroïnes hi havia una que emmagatzemava aigua a l’estómac per repartir a qui en necessites. I entre els superherois, hi havia el que complia els desitjos dels olotins i olotines.

Un cop vam exposar tots els dibuixos dels participants, es va continuar amb la lectura de tres dels personatges del llibre Los Cuentos de Ninots. Els explicàvem, entre rialles i cares d’entusiasme, que tenen poders inversemblants com cuidar de la lluna o defensar els solars perquè puguem jugar a canvi de tenir molts edificis.

La sorpresa final va ser que la Fundació va regalar a cada un dels nens i nenes un llibre amb 20 superherois i superheroïnes i la descripció del que fan.

Avui, la Txell una de les monitores de l’Esplai El Garbuix ens deia: “Merci Anna i Clara! Els nens i nenes estaven molt contents. A nosaltres també ens ha agradat moltíssim; després del taller, hem fullejat el llibre amb ells i estaven super emocionats amb Los Ninots! Gràcies a totes dues, ha sigut una gran tarda”.