Los Ninots han viatjat fins a Nicaragua

Aquest mes d’octubre, els nostres Ninots han viatjat fins a Nicaragua. Aprofitant el viatge de la Núria al país, s’han amagat a la maleta i han arribat al col·legi Més Vida d’Estelí, una iniciativa impulsada i dirigida per la Fundació Famílies Unides de Saragossa. La Núria, va contactar amb la Fundació des de Barcelona, ​​i amb el suport d’una amiga ambientòloga del país, han realitzat tres tallers al centre, i hem fet entrega de 15 llibres i dos dossiers pedagògics.

Els alumnes de 2n i 3r grau de primària han participat, cada grup, en un taller; i, com és habitual, els hem convidat a dissenyar els seus propis superherois i superheroïnes.
Els primers a aparèixer han estat Hulk, Spiderman, dos Supermans, i dos Ladybugs, però des del Milà els hem animat a pensar una mica més enllà, i dibuixar un nou personatge necessari per millorar el seu entorn més immediat. Llavors si, han començat a arribar a la classe el superlimpiador, la descontaminadora, el reciclaman, la superrecicladora, etc; amb aquest súper equip segur que la ciutat quedarà més neta que mai.

D’altra banda, des de la Fundació ens van sol·licitar fer un taller específic per al professorat, i així facilitar el desenvolupament de les activitats proposades al dossier pedagògic. Ens vam llançar a fer la formació, i va resultar ser una experiència molt positiva per a les dues parts. Per la nostra, en entendre millor i conèixer des de dins el sistema educatiu del país; i, per als professors, per tenir l’oportunitat de rebre una formació que els facilita el camí cap a la renovació pedagògica tan necessària al país.

En Estelí el curs acabava al novembre, i per això haurem d’esperar al mes de gener a que els Ninots entrin de nou en acció. Estarem en contacte amb ells a l’espera que així sigui, i de poder compartir les seves aventures a través del nostre bloc.

Article de Núria Nubiola