Primeres impressions

El Projecte de Los Cuentos de Ninots s’ha presentat en forma de taller en quatre centres oberts de Barcelona abans de tancar el curs 2016-2017.

L’arribada de Los Ninots ha tingut una gran rebuda per part dels educadors i educadores; i pels infants que són els principals superherois i superheroïnes de tota aquesta aventura de la Fundació El Milà amb els centres oberts.

Com us imagineu els superherois i superheroïnes? Quins superpoders tenen? Quins elements els caracteritzen? Amb aquestes preguntes, s’esdevenia un moment imaginatiu on sorgien dibuixos dels personatges que tantes vegades hem vist a la televisió, al cine o en els còmics. Les capes, els antifassos, les pulseres màgiques relluien en les il·lustracions dels infants.

Però, ei, si fóssiu vosaltres superherois i superheroïnes, què faríeu, què canviaríeu? Vet aquí que les referències de tota la nostra vida són fortes i sembla que hem de ser perfectes per arribar a canviar quelcom a la nostra societat. Una timidesa s’endevinava en les cares del nens i nenes que no s’acaben de creure que puguin tenir poders.

Vet aquí que es presenta davant els infants la Sígueme Flautas, una de les nostres superheroïnes de Los Cuentos de Ninots que s’ha presentat al centre buscant a la seva companya, la Fificaques. Ella li agrada acompanyar als nens i nenes de l’escola a casa. És el seu superpoder per ajudar els seus companys del barri i la ciutat. Però ara volia veure a la Fificaques i l’està buscant en tots els centres de Barcelona. Els infants, amb cares de sorpresa volen saber què passa. Ens imaginàvem què devia voltar en les ments dels infants en aquell moment. Giràvem al cap als educadors i educadores i la il·lusió en veure els infants que cada dia acompanyen, ens enlluernava.

La Sígueme Flautas ha regalat a cada infant el llibre de Los Cuentos de Ninots i ells amb uns ulls com taronges comencen a descobrir la màgia dels Ninots, la seva imperfecció i la seves subtileses per canviar coses que volen millorar del seu entorn.

D’aquí estem segures que naixerà una molt bona amistat.

Article d’Anna Peña – Freelance en estratègia i comunicació ambiental – Coordinadora del Projecte de Los Ninots